Vårväder och aggressiva bilister

Ljuset har erövrat mörkret, och en härlig känsla av befrielse infinner sig. Tänk att våren efter den tunga mörka vintern, helt plötsligt uppenbarar sig precis som den alltid gjort, sedan urminnes tider. Och för mitt vidkommande är det den allra största av gåvor, just nu i alla fall.

En grå Toyota höll för ca en timma sedan att förstöra min dag. Skulle hem från stan, körde Timmerleden min vana trogen. När plötsligt en ung tjej utan förvarning kör ut framför min bil. Hon hade tydligen lite för bråttom, så istället för att invänta förbipasserande trafik, körde hon helt sonika ut på vinst och förlust. Det höll på att sluta illa. Men i sista sekund hann jag väja, och undvek på så sätt kollision. Lägg därtill att det var ganska så halt på vägen. Tyvärr är det vissa bilister som kör alldeles för utmanande och aggressivt efter våra vägar. Nu var det bara turen som gjorde att det slutade lyckligt. Och tänk hemska tanke om det nu gått illa, jag som gjort bilen klar för besiktning inför morgondagen. Usch! Nu måste jag tänka på nåt annat istället. Gómorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0