"Vill du spela igen?"

-"Skulle du vilja spela igen?" Sa min kusin Sune en dag när han ringde från sin långtradare. "Spela, hur menar du då?" Sa jag lite förvånat. "Ja, jag menar inte ute så där officiellt som vi gjorde förr, nää, utan att vi skulle träffa nån gång hemma i mitt garage. Jag och du Hasse och Sune A." "Kanske till sommaren, sa jag. Eftersom det just nu är ett illa valt tillfälle." Sune och jag pratar musik för jämnan när vi träffas. För 27 år sedan gick vår orkester Rolf Åhmans i graven. Efter det så fortsatte jag och kusin Sune ytterligare sex år i dansbandet OPUS. "Det vore kul att träffa de gamla gänget igen, eller vad tycker du, Roger?" Av det gamla Rolf Åhmans finns förutom jag och Sune, även Hasse och Sune A. kvar. Kapellmästaren Rolf Åhman dog för två år sedan. Gunnar, vår keyboardkille avled 2002 51 år gammal. Vem står näst i tur? Kanhända det vore en kul grej, innan någon annan hinner gå bort. Fortsättning kanske följer.

En återförening gjordes 1987 på mitt förslag. 2002 gick Gunnar bort,
mannen längst t.h. Resterande gubbar är: fr.v. Sune A. Sune K.
Roger L. och Hasse E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0