-"En enkel biljett till Kattomanien"

Pelle, våran snart 6-årige hankatt, har den senaste tiden sett  lite grå och sliten ut. Ständigt nattvak har tärt på krafterna. Hans morrhår hänger, och den förut så stiliga pälsen ser allmänt glåmig ut. Häromdagen, när jag undrade hur han mådde, blängde han lite snett på mig, utan att säga det minsta ljud. Jag har i egenskap av husse, blivit väldigt orolig. Och ännu mer bekymrad blev jag igår, när hans syster, Sessan, avslöjade att hennes bror umgås med allvarliga planer om att emigrera till landet Kattomanien. Hon berättade även att  Pelle redan köpt en enkel biljett, och att resväskan ligger färdigpackad under sängen i sovrummet. Måste få honom på bättre tankar - innan allt är försent. Ringde kattakuten för rådgivning. Där sa man att det är vanligare än man tror att katthannar i 6-års åldern, drabbas av sådana här existensiella livsproblem ibland. Men här gäller det att handla fort, innan Pelle tar sitt pick och pack och reser hela vägen till det förlovade Kattomanien. Pelle är en äkta Hortlaxbo, och skall också sån förbli. Fortsättning följer - tror jag - .

Pelle, har den senaste tiden blivit väldigt allvarlig och fundersam. Som på
den här bilden där man faktiskt ser hur han lagt pannan i djupa veck.

Sessan, Pelles storasyster, avslöjade häromdagen den obehagliga
nyheten, att hennes lillebror köpt enkel biljett till Kattomanien. Sessan
är liksom vi, väldigt orolig över sin brors beteende.

I vintras blev Pelle omhändertagen p.g.a. kattfylla. Sedan dess har han
 inte varit sig riktigt lik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0