En kopp kaffe

Tänk att en kopp kaffe kan vara så gott och välgörande. Jag menar inte bara drycken i sig, utan det som liksom omramar det hela. Att sitta ute på vår bro - har ingen altan fastän frun har påtalat detta under ett par år - och att kunna avnjuta omgivningen, en tidig morgon, med en kaffekopp, i frugans sällskap, det om nåt gör att själen mår bra. Paris, Amsterdam, New York, Berlin, London, Moskva, Prag, Stockholm, ja, listan kan göras lång på intressanta resmål, som kan upplevas. MEN......för mig personligen räcker en kopp kaffe (Gevalia kok)  en skön morgon med hustrun på våran bro. Och förresten sparar man ju in en massa pengar också. Låter jag tråkig??? Kanske. Men kom ihåg, att man behöver inte fara och flänga jorden runt på 80 dagar. Det räcker kort och gott att som tjuren Ferdinand sitta i lugn och ro och lukta på blommor. De där guldkornen i tillvaron, finns ibland bra mycket närmare än man faktiskt tror. Kanhända att man kan gå på upptäcksfärd i sin omgivning. Det har jag börjat praktisera alltmer. Och gissa så förvånad jag blir, när jag upptäcker saker som funnits mig så nära under alla år, men som jag missat i min iver att lyfta blicken alldeles för långt bort. Man lär sig så länge man lever. Det har jag i alla fall kommit fram till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0