Grattis Åke!


Min fars yngsta bror Åke, fyllde 85 år för ett tag sedan så därför -
Grattis! På bilden ovan syns Åke i en betydligt yngre upplaga.



En bild från slutet av 30-talet. T.h. syns min farbror Åke och min far John,
tillsammans med storasystern Emmy längst t.v. och mamma Hanna
(min farmor) nere i Tingsholmen, under en tvättdag. Långt före tvätt-
maskinens ankomst.

Jag och min farbror Åke. En sommardag 1963 på Bryggargatan i Piteå.
Åke var en riktigt skicklig imitatör. Åtminstone vad som gällde Louis
Armstrong. Han sjöng på sin egen hemmagjorda engelska, -"Hello Dolly"
så det nästan lät äkta. Åtminstone tyckte jag det - sett ur mina små barnaögon.
Ibland spelade han trummor på Öholma - och sjöng, har det berättats för mig.


Sista mötet mellan bröderna Åke och John Lindqvist. Min far dog strax
efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0