Robert och jag - besök på soptippen

Idag har jag följt med sonen till soptippen. Robban skulle bort med en massa ris och bräder, så farsgubben hängde på. Långa köer när vi kom fram. Men vi blev så småningom lotsade förbi alla de andra, p.g.a. att vi aldrig behövde köra förbi den ramp som brukligt är, när man kastar sopor. Ris och virkestömmningen, är åt ett helt annat håll. Åkte ut med cykeln lite senare, for förbi Robban ännu en gång. Tillsammans så åkte vi hos farmor, för en liten pratstund och en kopp kaffe. Nu är jag åter igen hemma, sitter vid min dator och leker i vanlig ordning med bokstäver. Elisabeth sitter ute på bron och stickar sockor. Troligtvis är det mina hon håller på med. D.v.s. de som jag ska dra på mig nästkommande vinter, när termometern visar -25, och snödrivorna ligger lika högt som taket på vårt Älvsbyhus. Brrrrrrrr. Får man säga sånt när det råder sommarvärme ute? Jo, det är klart man får - jag har ju nyss sagt det.

Robban. Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0