"Så var denna dag förstörd"

Efter en god nattssömn, vaknar jag upp till en härlig morgon, med en underbar sol däruppe på himlen. Jag äter min fukost, medan jag bläddrar lite förstrött i tidningen. Det är då som tanken slår mig.....TANDLÄKAREN KLOCKAN 12:30 PUNKT!! Genast så rämnar den idylliska fasaden. Plötsligt smakar frukosten besk och eländig. Solen däruppe, ja, den liksom sticker mig i ögonen. Och hela omgivningen försätts i en slags vånda. Och den där goda nattsömnen då, ja, den kanske vid närmare eftertanke inte var så där god, eller...? Tandläkaren, detta nödvändiga elände. Men jag bara måste. Om jag inte till slut vill se ut som ett norrländskt kalhygge i munnen. Nåja, just för tillfället är mitt garnityr i ganska bra form. Sköter mina gaddar exemplariskt. Nästan som ett litet spädbarn förresten. Inte för att jag heller lider av någon uttalad tandläkarskräck......men det är liksom ett hinder i vägen de här dagarna, när man bara MÅSTE infinna sig för undersökning. Sen så kostar det ju skjortan också. Det blir s.a.s. "dubbel" effekt. Det tar ont både i mun och plånbok, om jag så säger. På ren svenska: Dan är redan förstörd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0