Idol-Tove, min nya idol!

En av de deltagande i årets upplaga av idol, har blivit min egen personliga idol. Det är den blott 17-åriga sångfågeln Tove Östman-Styrke. I fredagens upplaga av idolprogrammet, sjöng hon Ted Gärdestads "Himlen är oskyldigt blå" där hon också ackompanjerade sig själv på piano. I mina ögon är hon Sveriges nya sångidol av alla kategorier. Men hon har ett musikaliskt påbrå som heter duga. Hennes 82-årige farfar, Aldor Östman, är ett välkänt namn inom dansbandskretsar. Under 43 år hade Aldor ett eget band som lystrade till namnet....ja, just det, "Aldor Östmans". Vid ett tillfälle medverkade orkestern i Bosse Larssons "Nygammalt". Aldor är också f.d. pianolärare. Inte nog med det. Toves pappa, Anders, är också han känd för en större danspublik, efter att ha spelat i många år med det moderna dansbandet "Max Fenders" från Umeå. Pappa Anders har också varit medlem i Shanes, d.v.s. när bandet började spela dansmusik under 80-talet. Så inte undra på att Tove sjunger som en världsartist. Hon har också en naturlig fallenhet när hon intar scenen, lägg också därtill hennes vackra ansikte samt en alldeles underbar röst, ja, det om något måste väl ändå vara ett vinnande koncept, heller vad säger ni?

TOVE ÖSTMAN-STYRKE. En idol som heter duga.


Toves farfar Aldor, i glasögon och skägg.


Toves pappa Anders, längst fram i mitten.

 


Kommentarer
Postat av: Idol Tove

Hej!



Jag älskar det nya stjärskottet Idol Tove, hon är bäst!

Hoppas hon vinner!

2009-12-02 @ 14:10:11
URL: http://www.tove-styrke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0