"Släng er i väggen Larz-Kristerz!"

Larz-Kristerz, släng er i väggen! Era fantasikosymer är definitivt inget nytt. Redan 1974/75 hade jag en nästan likadan. Kolla bara in fotot härnere. Och då skulle ni se alla de övriga fantasikostymerna, som hänger som ett minne från fornstora dagar hemma i min garderob.


Foto från den 18 maj 1975, från Kåbdalis Folkets Hus. Här sitter jag
i omklädningsrummet under pausen och - tror jag - putsar mina brillor.
Fotografiet fick jag en gång av kusinen Sune som också var med i
orkestern - ROLF ÅHMANS - och som ni ser så har jag min scenkostym
på mig. En röd sak med band som hänger så stiligt nerför mina armar.
Till detta hade vi ett par blå byxor och svarta skor. Ja, ni skulle bara
sett så stiliga vi såg ut. Så Larz-Kristerz - släng er i väggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0