Undrar vad tomten säger?

I fredags var jag tillsammans med barnbarnet Norah på en liten skogsutflykt. Hennes pappa Andreas följde också med. Norah satt i pulkan, medan vi gick genom den skog som jag en gång lekte i som barn. De snöklädda granarna och tallarna, stod där så majestätiskt vajande, och liksom blickade ner på oss små människobarn där vi gick i min barndomsskog. Ja, tänk vad tanken svindlar ibland, för inte så värst länge sedan var det Norahs pappa och hans bröder som lekte tafatt i "vår" skog. Idag är en ny generation på väg att växa upp. Snön har i det närmaste försvunnit, och jag undrar just vad tomtefar säger när allt detta vita nu är borta. Kommer vi att få en vit gnistrande jul, eller blir det en slaskig och regnig avslutning på 2009? Tomten önskar nog med all säkerhet lite mera vitt på marken, när han skall landa med sina renar.

Har följt med Robert idag på Ångsågen. Han har hämtat två fönster och ett stycke dörrblad. Meningen är att Robban och Jannice skall sätta in ett sprillans nytt fönster i Max rum. Och det kommer att bli hur fint som helst. Har pratat med Bettan på telefonen, Robban och jag skall hälsa på henne lite senare på eftermiddagen. Hon har tränat litegrann idag, gått med ett s.k. Remabord, fram och tillbaks. Och enligt uppgift går det hur bra som helst. Det tackar jag för!


Kommentarer
Postat av: Nonne

Måste vara en härlig känsla att "återuppleva sina egna och sina barns minnen"genom sina barnbarn.Att se sina barnbarn göra det man sjäv gjorde som barn. Tex en pulktur genom "er" skog.



Hoppas det inte dröjer så länge till innan Elisabeth också kan följa med på liknande "små äventyr"! Kram till dig och Bettan/ Nonne

2009-11-18 @ 19:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0