"Ringos trummor"

Det här hände för flera år sedan, när barnen var i skolålden. En av sönerna hade börjat bli smått intresserad av The Beatles (på grund av sin far). Jag hade mina akustiska trummor av märket Ludwig härhemma, och alla tre pojkar brukade sitta med mig och spela när andan föll på. Under en musiklektion i småskolan berättade så sonen att: -"Hemma så har pappa Ringo Starrs trummor!" Musikläraren tittade då på min son och sa: -"Ja, nu tror jag väl inte att din pappa har Ringos trummor - utan kanske ett trumset som liknar hans Ludwigtrummor!". Sonen höll på sig, att det var minsann Ringos trummor. Tyvärr så var det inte Beatleslegendens trummor, utan precis som musikläraren sa, ett trumset som såg ut ungefär som Ringos.


Ja, tänk om det ändå varit så att Ringo Starrs trummor
stått här hemma i Hortlax.


Inte Ringos trummor - men håll med om att det finns vissa
likheter i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0