Glöm inte Estonia!

Jag stod på busstationen i Piteå och väntade på en buss som skulle ta mig ut till mitt jobb. Då får jag i förbifarten höra att det hänt någon typ av olycka i "Östersund". Väl framme på jobbet uppdagas den obehagliga sanningen när det står klart att "olyckan i Östersund" i verkligheten är en färjkatastrof ute på Östersjöns farvatten. I takt med rapporteringen i TV:n står det snart klart att 850 personer mist sina liv, i den värsta katastrof i fredstid. 850 människor - helt ohyggligt. Idag är det alltså 15 år sedan den ödesdigra natten - glöm inte Estonia!

Kommentarer
Postat av: Nonne

Något att komma i håg, så sant. Har bekanta som var med om olyckan och överlevde.Har dessvärre också en bekant som förlorat en anhörig i samma olycka.Tragiskt.Minns hur osannolikt det kändes, det som inträffat. Hörde det på nyheterna på jobbet./Nonne

2009-09-28 @ 21:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0