Grattis Kjell - i efterskott!

Jag har förunnats av att ha Kjell som svåger. En jordnära och ödmjuk person, med sådan mycket visdom och klokskap i sitt bagage. Därför, är det nästan oförlåtligt av mig - och Bettan - när vi inte sa ett endaste Grattis, när du hälsade på oss sist. Så därför Kjell - GRATTIS! på din födelsedag, vi gillar dig helskarpt./Roger och Bettan.


Att göra ett besök hos Kjell och Solbritt är som att kliva rakt
in i ett grönt paradis. Det finns ett ro och ett lugn, som gör
att man njuter i fulla drag. Naturen som omfamnar deras hus,
är idyllisk och en lisa för själen. Sedan blir det ju inte sämre
av att få sitta tillsammans vid deras köksbord, med en kopp
kaffe, och föra ett upplyftande samtal om både små och stora
saker. Tur att ni finns!
Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så vackert. Får mig att tänka på hur "vi"(gemene man)"glömmer bort"att tala om vad vi betyder för varandra. Hur vi på nåt sätt tar varandra för givna. Du verkar komma i håg det. Har själv börjat "försöka vara lite bättre" på just det.Tala om för mina medmänniskor vad de betyder för mig.Tack för "titten" i går. Hoppas att du inte blev alltför kall när vi stod ute och pratade i går, innan vi åkte. Med tanke på din begynnande förkylning du nämnde.Krya på er alla tre!/ Nonne

2009-09-15 @ 19:19:19
Postat av: Roger

Hej Nonne! Tack än en gång för blomman. Ni får väl göra om besöket, så vi kan umgås ordentligt, och inte stå på bron och frysa. Angående svågern Kjell, så har han en gåva som inte alla har. Han kan lyssna! Det har han bevisat genom åren. Kjell är en klippa! En riktig klippa gjord i granit. Trygg och stabil så det bara sjunger om det! Och det "smittar" av sig på andra runt omkring./Hälsn. Roger.

2009-09-15 @ 19:49:31
Postat av: Nonne

Hej Kusin!Varsågod! Det var inte så mycket. Men det var roligt att "få" Visa dig lite uppskattning!Det är du värd!=)Bärljungen(blomman)trivs ypperligt ute i kyla och snö.Och jag är säker på att den ska trivas i eran"omsorg".Vad gäller Kjells gåva, så sitter den inte i var mans hand,vill jag lova.Precis som du sa,alla har den inte.Var rädd om din svåger! Men det förstår jag att du är.Lycka att ha en sådan person i sin "närhet". Och att det "smittar",det tycker jag mig ha märkt.;)Du verkar ganska trygg och stabil du med kära kusin.Thomas sa till mig i går kväll-Han är ju en riktigt härlig"liten"filosof,Roger! Och jag instämmer.Vi gör gärna om besöket igen! När det passar, och då inte "allt för sent".;) Det var lite spännande att ringa på dörren kl 21.=)Men jag litade på din mor som sa att nog går det bra fast klockan är lite sen.Och det gjorde det ju!=)Det var så kul att ses igen! Så absolut vi gör om det./ Hälsningar/Nonne

2009-09-15 @ 20:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0