Messerschmitt


Ur Teknikens Värld april 1953.


Kommentarer
Postat av: Nonne

Vad roligt att "äntligen" få se hur denna "farkost" såg ut.=)Hörde pappa berätta om sin Messerschmitt som han hade,men har aldrig fått möjlighet att se hur den såg ut.Minns att han noggrant beskrev den för mig en gång...och jag tycker mig också minnas att bilden som då dök upp i mitt huvud fick mig att fundera"Kunde man verkligen köra med en sådan?=)Såg att pappas ögon lyste när han pratade om den...så jag förstod ju att den varit "speciell" för honom.Och nog såg den ju ganska "cool"ut, för att vara på den tiden!=)Sen kom vi barn, och då blev det förstås mer "praktiska" bilar som gällde.=)Tack för "titten" Roger. /Nonne

2009-09-13 @ 11:13:27
Postat av: Nonne

Tänk att jag aldrig tänkt tanken att "googla" på Messerschmitt! Men "bättre sent än aldrig"=).Nu har jag sett den från alla möjliga "håll och vinklar". Jag förstår att den väckte lite uppmärksamhet där den for fram./Nonne

2009-09-13 @ 12:21:50
Postat av: Roger

Hej Nonne! Olle kommer jag alltid att förknippa med SAAB. Jag minns att din far var en stor SAAB-älskare av stora mått. Precis som min farsa, som nästan alltid sågs ratta en Volkswagen. Olle hade även en SAAB sista gången vi träffades. Och om jag inte minns alldeles tokigt, så var det 1989/90. Olle och Linnéa satt hemma hos oss och drack kaffe på altanen. Jag hade skaffat mig videokamera så jag har allt detta på film./Roger.

2009-09-13 @ 13:01:35
Postat av: Nonne

Hej Roger!Ja visst stämmer det.Det var mesta dels SAAB som gällde för pappa.Min första biltur till Piteå, tror jag var drygt ett halvår gammal kom att bli i en, just det,SAAB V4.=)Sen hann det bli några SAAB;ar "längs vägen". När du nämner våra fädrer och bilar de rattade, så kan jag inte låta bli att dra på munnen. För tanken går till den charmiga historia du berättade en gång om "hur det oftast var nåt bekymmer med pappas bil när vi hälsade på er. Och hur pappa och John sysselsatte sig med detta..som oftast slutade med att pappa städade bilen!=) 89/90. Det kan nog stämma. För då hade jag ganska nyligen flyttat hit till Skellefteå,23 år gammal(hjälp vad tiden går).=)Vad roligt det skulle vara att se den filmen någon gång./Nonne

2009-09-13 @ 16:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0