Mor och far


MOR och FAR. Den här bilden togs en sommardag för några år
sedan. Mamma och pappa var på besök. De där besöken tog jag
alldeles för givna - det skulle bara vara så. När deras grå Nissan
Stanza kom in på våran infart, så dröjde det inte länge förrän deras
välbekanta röster och fotsteg hördes i farstun. Och jag såg en uppriktig
glädje sprida sig i deras ansikten när de så småningom satte sig vid
vårt bord i väntan på kaffe och Bettans nygjorda "pensionärskaka" som
min far tyckte så mycket om. Men så  en dag fanns han inte längre.
Och hans närvaro som jag alltid tog för given - upphörde för gott. Inga
fler besök vid kaffebordet. Inte heller någon välbekant grå bil som
parkerade på vår infart. Inga välbekanta steg i farstun. Inga fler skogs-
promenader som vi gjorde för att låta oss njuta av dofter och ljud, en
sommareftermiddag efter den obligatoriska kaffetåren. Nu har det gått
fyra år sedan han gick bort. Men hans avtryck finns fortfarande kvar -
och skall så göra för alltid. Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer
Postat av: Nonne

Hej!Fin bild. Många fina minnen väcks till liv för mig om moster Majgerd och John. Vi pratade mycket minnen hos din mor häromsistens. Vi pratade också om hur åren går, och vi alla "med dem".Vår omgivning förändras, vi själva lika så och nära och kära "försvinner".Men anknytningen och kärleken finns kvar, och minnena naturligtvis.Trots att inget riktigt är sig likt...Något som fortfarande ändå är sig likt, är att komma in genom dörren hos moster,din mor. Samma varma välkomnande,samma sanna glädje och samma underbara varma skatt./Nonne

2009-09-28 @ 15:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0