Nonne och Thomas - TACK!

Överraskad - ja, det är väl det minsta man kan säga. Utanför dörren står kusinen Nonne och hennes man Thomas. I handen håller hon en undebart vacker blomma - som är till mig. Tack än en gång snälla ni!

Thomas! Hälsa till Yngve Forsséll nästa gång du träffar honom. Mötte Yngve när jag spelade i Rolf Åhmans på "Tuböle" på Skelleftetravet i februari 1981. Yngve var dansarrangör, och under kvällen i pausen berättade han om sin orkesters historia. Han berättade om den period när Jerry Williams och Emile Ford sjöng i hans orkester. Jag spelade under några år tillsammans med tenorsaxofonisten Allan Lundström från Piteå. Allan var medlem i Yngves 1967-1970. Det var en gammal pojkdröm att en dag få spela med Yngves - tyvärr så besannades aldrig drömmen. Men härhemma har jag samlat på mig en massa urklipp, som handlar om kapellmästare Forsséll och hans en gång så välkända orkester.


Thomas och Nonne.




Kommentarer
Postat av: Rondine

Blomma= födelsedag?

2009-09-14 @ 21:45:00
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Rondine

Blomma= födelsedag?

2009-09-14 @ 21:45:07
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Rondine

Blomma= födelsedag?

2009-09-14 @ 21:45:11
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Roger

Ja, jag tror att jag fyller nån gång i september? Vad jag fyller.....ja, 25?

2009-09-14 @ 22:18:35
Postat av: Ilone

Grattis på 25 års dagen! ;)

2009-09-14 @ 22:43:05
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Tack Ilone!

2009-09-14 @ 22:49:23
Postat av: Thomas

Hej igen Roger!

Nu har vi landat i staan för 45 minuter sedan. Proppfyllda med alla vackra intryck från Piteå och Hortlax!

Det var väldigt trevligt att äntligen få återse er igen.

Ser framemot att få ses framåt juletid kanske?

Och har ni vägarna förbi Skellefteå, så är ni varmt välkommna till oss.

Ps. lovar att framföra din hälsning till YF

- än en gång grattis i förskott från oss på din dag!!

/Thomas & Nonne

2009-09-14 @ 22:54:23
Postat av: Rondine

Ja, grattis!

Ursäkta förra kommentaren, men bloggen var så seg

när jag klickade på skicka. Inget hände, varpå jag klickade igen. Och igen. Resultatet? Tre lika kommentarer, pinsamt...

2009-09-15 @ 16:46:09
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Roger

Gör absolut inget. Samma hände mig igår, när jag skulle publicera ett inlägg, tryckte, hände ingenting, försökte igen, och plötsligt poppade det upp två identiskt likadana. Bloggen har vissa kvällar varit ovanligt trög, mest p.g.a. att Blogg.se har hållit på med ett - som man säger - tekniskt underhåll./Hälsn. Roger

2009-09-15 @ 17:28:55
Postat av: Thomas

Hej Roger! Vet du vem jag har pratat med i dag?Just det! Yngve Forsséll! Han hälsar tillbaka.Han kommmer i håg dig Roger!Även han önskar att det varit möjligt ni kunnat spela i hop. Hans son Tommy spelar fortfarande,som du säkert vet? För några år sedan hade de en spelning på Stadshotellet här i Skellefteå, och då var de en "trummis kort". Det blev visst en från Piteå, som fick äran!Nästa gång kanske det blir du Roger.Du får ställa dig tillgänglig! För det är aldrig för sent,sägs det ju. Ha det gott. Hälsningar/Thomas

2009-09-15 @ 21:32:57
Postat av: Roger

Tack Thomas för att du framförde hälsningen till Yngve. Jo, vi möttes väl nån gång ute på dansbanorna - Yngves och Rolf Åhmans. Och den där drömmen ja, den fanns där, att en dag...kanske den där Forsséll ringer....Om man kunde skruva klockan tillbaks... varför inte till Logen i Långträsk eller Perudden eller Vinterpalatset på parken i Skellefteå... eller kanske Berns salonger....nån gång i mitten av 70-talet.....då skulle ni fått se på grejer! Att Tommy spelar vet jag. Har sett honom med min f.d. granne Ulf Degerman på trummor. Ulf spelade före mig i Kjell-Bertils, jag tog över när han slutade./Hälsn. Roger.

2009-09-15 @ 22:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0