Norah - Luleå Hockey/Skellefteå AIK?

Norah är lite småkrasslig. Därför är hon hemma från dagis idag, mormor Monica har hand om henne hemma i Långnäs. Vi har just kommit därifrån, eftersom Norahs "flyttbara" säng fanns hos oss sedan i lördags. Jo, visst var det en krasslig liten gumma som mötte oss. Hon håller på att få flera tänder, så det är väl det också som spökar. På lördag kommer hon hit, är det planerat. För nu när hockeysäsongen har börjat så har pappa Andreas fullt upp med sitt kära Luleå Hockey. Ante har ett sådant intresse att t.o.m. på Norahs napp finns Luleå hockeys logotype ingraverat. Jag ställde då frågan, att tänk om din dotter en dag börjar heja på Skellefteå AIK? Nåt bra svar på min fråga fick jag inte. Men vi får väl hoppas för husfriden att Norah också blir ett Luleå fans.

Den stora frågan är - hejar Norah på Luleå Hockey, heller hemska
tanke på Skellefteå AIK? Just för tillfället är lillgumman lite smått
krasslig. Hon håller på att få fler tänder. Idag har vi hälsat på henne
hos mormor Monica i Långnäs. Så svaret på den stora frågan dröjer
nog än ett tag.

Kommentarer
Postat av: Thomas Isbro

Intressant att läsa. Är det Långnäs i Luleå?

Min mamma är från Långnäs innanför Alvik..

Jag har fortfarande mkt släkt där som man tyvärr träffar alltför sällan. Om du är intresserad så sök på Jörgen Sundström, så hittar du hans hemsida med knivar av alla de slag som han själv tillverkar och säljer i Alvik.

/ Thomas

2009-09-24 @ 16:57:22
Postat av: Roger

Hej Thomas! "Vårt" Långnäs ligger inom Piteå Kommun. Någon mil från Hortlax. Där bor Andreas svärföräldrar, Monica och Tage. Ska kolla in den där hemsidan du nämnde./Roger.

2009-09-24 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0