Lions loppmarknad

Det var ett ganska så kallt och gråmulet Piteå som välkomnade loppisbesökarna ute på Noliaområdet i förmiddags. Mycket folk i den relativt tidiga timman (9:00) som trängdes i dörröppningarna. Fullproppade bord, med böcker, cd-skivor, mattor, möbler, husgeråd, tavlor ja, allt det där som är vanligt förekommande på ett klassiskt loppis. Efter cirka en halvtimme, så gick jag därifrån, alldeles tomhänt. Ingenting av de många ihopsamlade prylarna fick mitt loppishjärta att slå fortare. En av sönerna, är på jakt efter gamla hederliga vinylskivor, och gärna då med Jimi Hendrix. Men tyvärr så lyste Jimi och hans band med sin frånvaro. Tror att vi väntar till sommaren istället när den vackra Badhusparken slår upp sina portar. Det känns skönare att strosa därute i parken istället, gärna då under en klarblå sommarhimmel, och kanhända med en bunt vinylskivor under armen.


Kommentarer
Postat av: Ilone

Jag var också där, men inte när portarna öppnades, jag måste ju "Melodikryssa" först :D så den värsta trängseln var över och de finaste sakerna borta förstås... Nåja, det var inget som jag egentligen var ute efter men i alla fall följde det med hem några prylar. Lions loppis är bra men jag föredrar också Badhusparkens loppis.

2010-04-25 @ 08:52:12
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0