Rolf Åhmans / Toresons - Logen Långträsk 1974


Logen i Långträsk var ett fantastiskt fint dansställe. Arrangören hette
Tage Öberg som för övrigt avled drygt 50 år gammal 1983?
Sommaren 1974 minns jag även för den turné som vi gjorde i Havs-
bandet till Östtyskland. Vi spelade på en massa olika tillställningar så-
som blomstermässan i Erfurt, och även under Östersjöveckan i Rostock.
Samma dag jag kom hem, var det bara att packa scenkläderna för att
åka vidare för att spela dansmusik med Rolf Åhmans. Allt detta skulle
jag säkerligen inte orka med idag. Men vid den här tidpunkten var jag
16 år gammal. Och hade någon bett mig att först bestiga Kebnekajse,
för att därefter åka till Kiruna Folkets Park på cykel, för att spela upp
till dans, hade jag troligen gjort det. Idag har krafterna börjat så smått
att sina, så någon form av bergsbestigning är det inte alls någon fråga
om längre. Inte heller att bege sig på cykel till Parken i Kiruna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0