Ack, du regniga Söndag

"Singin In The Rain", "Regnet Det Bara Öser Ner", "Regniga Natt", ja, det finns många låtar som associerar till dagens väder som råder. Men jag vill absolut inte sjunga i regnet, och även om natten varit regnig, så finns det bara en titel som stämmer in nämligen: Regnet det bara öser ner....Det märktes väldigt tydligt när vi åkte in till stan för en stund sedan. På parkeringen fanns stora vattenpölar som gjorde att jag snabbt insåg att mitt val av skodon denna dag inte var det mest lämpliga. För vad var det som prydde mina stackars fossingar? Jo, ett par skrikblåa "Foppa-tofflor". Så min rekommendation till alla er därute är - använd inte era eventuella Foppaskor när himlen har öppnat sig. Såvida ni inte vill göra som Gene Kelly en gång gjorde, att dansa och sjunga och hoppa i alla de församlade vattenpölar som finns omkring. Men - jag är definitivt ingen Gene Kelly, och har inga planer på att bli som honom. Det räcker med en Gene Kelly! "Regnet det bara öser ner, och jag är så våt om både skor och strumpor......"

Blöta söndagshälsningar
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0