Dystra moln....

Imorgon återigen fredag. Jag som tyckte att den där fredagen alldeles nyss var här. Veckan har alltså gått i raketfart, med andra ord. Dagen har bjudit på dystra och ledsna moln på en grå och intetsägande himmel. Och vareviga gång som vädret visar sig från sin sämsta sida, blir även jag väldigt påverkad som person. Det tog mig ganska så länge att förstå sambandet, hur exempelvis ett lågtryck sätter sina spår i oss individer. En riktigt mulen och kulen dag, när regnmolnen avlöser varandra önskar man sig långt långt bort till ett varmare land. Hade jag den möjligheten skulle jag/vi antagligen bo halva året i ett sydligare land. Såvida inte Moder natur bestämmer sig för att förvandla hela Norrbotten till ett sommarparadis året om. Det vore grejer det! Men till dess att det händer, om det händer,  får man väl drömma sig bort istället.
/Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0