På besök hos Elly

Idag har vi gjort ett besök hos min moster Elly. Roligt att hälsa på, det väcker sådana fina minnen till liv. Vi umgicks väldigt mycket familjevis när jag var barn. De stora högtiderna bl a julen, brukade vi fira tillsammans. Deras son, Robert, är nästan jämngammal med mig. Alltid lika kul att träffas. Tyvärr så gick Ellys man- och Roberts pappa Sune bort för några år sedan. Sune var en man med glimten i ögat, och som med sin blotta närvaro kunde få folk i sin omgivning att skratta och ha skoj. Sune målade tavlor, och en av dem hänger faktiskt härhemma i vårt kök.


Idag har vi gästat Elly. Fr. v. Gerd, min syster, samt syskonen Elly och
Maj-Gerd.


Fotomodell? Filmstjärna? Svar: min moster Elly, på ett foto från
1950-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0