Dagens gubbe nr.2


Tidigare denna dag, publicerades en viss professor i slaviska språk.
Mannen ifråga, hade även doktorerat i Pitemålet. Dvs den dialekt som
vi pitebor i vardagslag använder, men som för övriga "utbölingar" kan-
ske låter som en blandning av hebreiska och kinesiska. Efter publiceringen
och presentationen, hörde ovanstående herre av sig. Väldigt upprörd sa
han så här till mig i telefonen:

Jag har tagit del i den presentation av den herre som du tidigare i dag gjorde
en teckning av. Nu vill jag få be att påpeka, att jag i rättvisans namn också
vill att du gör detsamma med mig. Jag är också professor. Jag har de senaste
46 åren skrivit ett flertal böcker i ett väldigt intressant ämne: Japans utrikes-
handel mellan åren 1912-1967. Ett ämne som jag också doktorerat i.
Vad beträffar ämnet, så åker jag runt hela världen och föreläser. Jag har nyligen
hemkommit från Harvard universitetet, och skall redan i morgon åka till Sidney i
Australien för en ny föreläsningsturné. Jag vill också be att få påpeka att jag är
en känd person i Japan. Kan inte ens gå på gatorna för alla som kommer fram
för att be om autografer mm. Ja, på de föreläsningar som jag gör, kastar de kvinn-
liga fansen upp sina underkläder. Så Elvis och Tom Jones - släng er i väggen!!!

Efter denna imponerande framställan, var jag naturligtvis tvungen att göra honom
till viljes. Teckningen syns däruppe, hoppas bara det gör honom rättvisa.....?
-----------------------------------------------------------------------------------------
Teckning: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0