Dragspelshälsningar

Jazzdragspelaren Sture Synnefors har skickat mig en hälsning. Detta p.g.a. ett inlägg jag gjorde om honom och hans platta "Jazz Pictures" som publicerades på bloggen för ett bra tag sedan. Så här säger han:
Personligen saknar jag inte att spela jazz. Men Dick Gyllander
var en helt underbar musikant. Vi spelade bl. a. på SALA
kongressowa på en jazzkonsert 1976 med 4.500 personer.
"Jazz old meeting". Vidare gjorde vi en jazz-LP "Jazz Pictures"
som jag vet står sig än idag.
Hälsningar från Sture Synnefors, Jazzaccordion.


Sture Synnefors gjorde en LP-platta 1974 med två pitebor; Dick Gyll-
ander och Arno Gullberg. Övriga medmusiker var Ronnie Gardiner och
Sture Nordin. Sture Synnefors har också blivit applåderad av kände
Art van Damme som strött lovord över den jazzdragspelande Sture Synne-
fors.
-----------------------------------------------------------------------
Bild: www.kulturnavet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0