Juldagen 2010

Efter en trevlig julaftonskväll, där barnbarnen Norah och Max spelade huvudrollen, sitter jag här återigen. Nää, julmaten tog inte död på mig den här gången heller. Kanhända det beror på att jag inte äter så mycket av den. Jag är ingen storkonsument på mat överhuvudtaget, annat var det för flera år sedan. Då skulle man vräka i sig både julskinka, sillsallad, prinskorvar, köttbullar och andra onyttigheter. Visst äter jag, men som sagt bara en liten bråkdel av det jag tidigare gjorde.

I jultomtens säck låg i år en systemkamera, en CD-box med Beatles alla klassiker samt annat smått och gott. Så jag är mer än nöjd! Norah och Max hade sin egen speciella "show" under kvällen. Naturligtvis är det dessa två som stod i absolut centrum, denna barnens egen kväll. Kvällen före hade vi uppesittarkväll hos Ante och Jennie. Och trots att det är flera år sedan jag sist spelade Bingolotto (med skral avkastning) så lyckades jag vinna en Miljonlott som betyder spel även nästkommande helg. Det är då som Lindqvistar´n från Övremarken skall vinna sig en ny Volvo - är det tänkt! Jojo, det gäller att ha bra självförtroende!
God fortsättning på er allihop!
/Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0