Nja, Willez....

Två band klara för final; Elisas samt Willez. Av dessa två håller jag mina båda tummar men även också mina tår på ELISAS. Varför? Jo, som jag tidigare nämnt så tycker jag inte att Willez är representativa för landets dansband. Samma sak gäller Patrik´s Combo. Vinner Willez, ja, då anser jag hela Dansbandskampen är ett enda stort spektakel. Vinner Elisas så kanske tävlingen inte tappar sitt anseende och trovärdighet. Tittar man rent och krasst på det musikaliska aspekterna, då skulle band som CC & Lee, Donnez och Wizex varit kvar för att slåss om en finalplats. Men nu ville publiken något helt annat. Publiken har alltid rätt....brukar man säga, heller har den det? I det här läget anser jag inte att man röstar med sina öron, man röstar med hjärtat, precis som det var 2008 när Larz-Kristerz vann. Vad beträffar Patrik´s Combo, så är det inte ett renodlat dansband. Och jag skulle bli väldigt trött om jag skulle lyssna till dem en hel danskväll. Ingen variation, precis som i Willez fall också. Enda chansen att tävlingen inte skall bli en klubb för inbördes beundran är att Elisas tar hem spelet nästkommande helg. Därmed basta!

Kommentarer
Postat av: uffe

kul att du är tillbaka,



uffe och vanja

2010-12-05 @ 00:15:20
Postat av: kjell

han få myror i huvudet men nu är allt under kontroll

vi är nog allmänt dåliga att ge repliker och uppmuntran som sagt bra att bli väckt man saknar inte kon förrän båset står tomt

2010-12-05 @ 09:57:58
Postat av: Asgeirgunn

Great site, keep up the good work

2011-03-24 @ 15:07:13
URL: http://asgeirgunn.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0