Polarforskare Lindqvist? Nej tack!

Den norrländska vintern breder ut sig. Idag har tempmätaren pendlat mellan 20-22 grader kallt. Trots kylan åkte vi en snabbis in till Piteå för diverse ärenden. Prisad vare den svenska sommaren!!! Ungefär så gick mina tankar när jag skulle hämta en kundvagn vid en butik och jag frös som en hund. (Heller katt?). Trots mina varma vinterkläder så lyckas jag ändå bli alldeles frusen. Tänk om jag jag vore en sådan där Polarforskare, som skulle tillbringa ett helt år i Antarktis? Ja, efter endast en pyttestund på ett sådant ställe så skulle det inte längre finnas någon Roger Lindqvist på denna jordens yta. Varför det då? Jo, saken är ganska enkel: Polarforskare Lindqvist skulle förmodligen blivit förvandlad till en istapp i den arktiska permafrosten inom loppet av någon arktisk sekund...Nu snackar vi inte mer om den saken!

Allra bäst vore om jag fick plats som solstolsuthyrare på stranden i Santa Monica. Då kunde man ju slå två flugor i samma smäll. Jag kunde ju passa på att t.e.x. hälsa på alla kändisar som bor där på rad. Exempelvis Larry Hagman. Tänk att bli inbjuden på ett glas saft och kakor hos gamle gode Larry. (Jodå, Larry har numera övergått till saft, vad jag hört). Det vore klart mycket lämpligare än den där Arktiskgrejen. För vid närmare eftertanke - så bor väl ingen kändis i Antarktis? Saken är med andra ord ganska så glasklar! Det BLIR en solstolsuthyraranställning vad det lider...bredvid Larry Hagmans bungalow!


Kommentarer
Postat av: Douglas.Söderlind

Träffar du J.R. (John Ross) Ewing hälsa från mej

:-)

2010-12-28 @ 16:53:41
Postat av: Roger

Skall bli, Douglas!

2010-12-28 @ 17:59:31
Postat av: solbritt

Bli inte förvånad om jag också är där och vill hyra en solstol, Sollan

2010-12-29 @ 15:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0