Svar till den sk Björnligan...

Angående Björnligans eskapader i vår stad, fattade även signaturen "Skattebetalare" pennan och skrev ett svar på det inlägg som publicerades fem dagar tidigare i PT. Insändaren var utformad på följande sätt:

Svar till den sk Björnligan

Vi "hederliga skattebetalare" behöver alltså inte betala det krossade skyltfönstret. Skall ni den sk Björnligan göra det? Betalar försäkringsbolaget rutan? I så fall drabbas vi "hederliga skattebetalare" genom höjda premier. På frågan om det verkligen hjälper att "bura in" asocial ungdom vill jag svara - nej. Men ofoget och buslivet på stan försvinner ett tag. Den kriminalvård som bedrivs i detta land anser jag som skattebetalare i många fall allt för vänlig. Ert förslag om övervakning är kanske bra, men tänk så dyrbar denna övervakning blir eftersom övervakningen skall gälla så många och vilkas "arbetstid" sträcker sig över dygnets alla timmar. Jag, Medel-Svensson, känner mig aldrig ovälkommen på något kafé. Detta beror kanske på att jag aldrig uppträder störande någon gång. En fortsatt och skärpt bevakning är önskvärd både från tidningarnas och myndigheternas sida.

Skattebetalare
----------------------------------------------------------------
Piteå Tidningen den 18 november 1969.


Kommentarer
Postat av: uffe

Mins det som det var i går!

Var bekant med ett par av grabbarna,

trevliga på tu man hand

men tillsammans drog de med varandra.



uffe

2010-12-07 @ 22:25:19
Postat av: Georgalice

Nice site, Keep it up

2011-03-29 @ 10:45:43
URL: http://georgalice.bloglyric.com
Postat av: ^^

haha har du nån namn på dom som var med i björnligan? eller öken namn?!

2012-03-23 @ 00:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0