Tänk om jag vore på Maldiverna....

20-grader kallt. Inte ens långkalsongerna kan hålla kylan borta från min redan frusna kropp. Bilen, ja, den ska vi inte ens tala om. Den lider också, stackar´n. Katten vill ut. Exakt 28 sekunder senare håller hon på att klösa sönder entrédörren, hon bara måste in. Alldeles illröd om sin lilla kattnos springer hon in i 90 kilometer i timmen till sitt varma element. Jag klandrar henne inte. Jag är så in i bomben avundsjuk på våra katter. Dom kan utan att ha dåligt samvete ligga fastklamrade på sina respektive favoritplatser dagarna i ända. Sessan vid sitt element. Pelle på vardagsrumssoffan. Som jag tidigare sagt, så vill jag bli katt i mitt nästa liv. Dock utan att bli kastrerad.

Så fort som jag gick ut på bron, så fick jag en sådan stark längtan till en solig sandstrand på Maldiverna. Varför då just Maldiverna? Ja, att ligga på sandstranden på Pite Havsbad eller Tingsholmen är ju som alla kan förstå helt uteslutet. Därav Maldiverna. Men jag får väl göra det på mitt specielle sätt: Jag drömmer mig dit! För hur skulle det se ut om jag tog bilen och bara stack till Maldiverna, då jag sagt till frugan att jag skall till ICA-butiken för att handla en Piteortens falukorv? Jo, det skulle just se snyggt ut. I och för sig så kunde jag ju ta den där falukorven med mig.....? Men min hustru skulle nog bli ännu mer besviken om jag tog både Volvon och falukorven och stack....? Eftersom jag är en ansvarsfull man, så gör jag väl som jag brukar; jag åker till ICA, handlar min falukorv och åker snällt hem igen till min hustru. Vi har ju lovat att älska varandra i nöd och lust....!
------------------------------------------
Roger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0