"Dans för vuxna" - Forum Luleå 1974


Forum, numera Ebeneser i Luleå. Arrangören hette Håkan Wiklund
och drev förutom Forum, även dansrestaurangen Spiltan på Torp-
gärdan i Boden. Håkan hade tillsammans med frun Ingrid även hand
om campingen i Rimjokk där jag spelade ofta - både med Kjell-Bertils
och Rolf Åhmans i den dansloge som fanns på området. Håkan hade
även kört danser på Smyg-in i Luleå. Under senare år hade Håkan
Sunderbylogen, som gick under namnet HåWeT. Håkan var ursprung-
ligen från Stockholm, där han haft egen dansorkester på proffsnivå.


Kommentarer
Postat av: ann thörnquist

Det var Sixten Högling vår släkting som byggde upp/startade Rimjokk. Jag var där hela somrarna alla danskvällar redan som liten tjej, Min pappa gick ordningsvakt där i många år. Var speciellt när de stora dansbanden kom, vi brukade alltid dansa till deras soundcheck jag och dottern i huset. Sen var vi på dans till sena natten trots vår låga ålder. Har ätit mången rökt sik på natta kröken med Sveriges dåvarande dansbandselit, och veckan därpå med John Harrys.Vilken underbar barndom.

2012-03-12 @ 00:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0