Guns N´ Roses - Slash

Danne, min yngste son, brukat då och då förse sin far med böcker som handlar om berömda artister, musiker, pop- och rockgrupper. För inte så värst länge sedan läste jag historien om bandet Mötley Crüe och dess medlemmar. Det var i många stycken en rent vidrig slags historia, där medlemmarna på ett personligt sätt berättade om diverse knark och sexorgier under sina turnéer. Den bok jag fått på mitt nattygsbord för tillfället, är en självbiografi skriven av Guns N´ Roses-gitarristen Slash, eller Saul Hudson som är hans riktiga namn. Om än denna berättelse inte på samma sätt dryper av perversiteter - som i Mötley Crües fall - så handlar den ändå i mångt och mycket om turnelivets baksidor och fallgropar. Här finns också väldigt detaljerade intima historier om drogorgier och deras sätt att leva, i en dekadent tillvaro som ingen vanlig medelsvensson någonsin kommer i närheten av. Slash hoppade av gruppen 1996 pga en hel del kontroverser med sångaren och frontmannen Axl Rose. Därefter har Slash spelat med bl a Velvet Revolver, och även med Michael Jackson.


Boken om Slash och Guns N´Roses utkom 2007.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0