Heja Kalle!

I kvällens melodifestival medverkar Orsa Spelmanslag med bl a spelemannen och multimusikern Kalle Moraeus. Fastän jag inte hört låten, så hejar jag ändå på deras bidrag. Kalle såg jag i en dokumentär för inte så länge sedan, där han medverkade med sina bröder. Snacka om musikalisk begåvning. Det är nästan så att man blir grön av avund när man ser Kalles uppträdanden både på platta, scen och TV. En gång medlem i Kungliga filharmoniska orkestern. Kalle syns också tillsammans med Benny Anderssons orkester. Därimellan åker han ut på turné med dragspelaren Bengan Janson. Han trakterar sin fiol lika proffessionellt som han spelar kontrabas, elgitarr, mandolin eller sjunger. Så heja Kalle friskt humör - Heja-Heja-Heja!!!


Kalle Moraeus - multimusiker med många strängar på sin lyra!
Heja Kalle friskt humör, det är de som susen gör, Heja-Heja-Heja!


Kommentarer
Postat av: Ilone

Javisst, hejar vi på Kalle!

Ett svagt startfält i kväll, tyckte jag.

Andreas borde ha gått direkt till Globen och som två Paulin.

2010-02-13 @ 22:00:31
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Även förra omgångens startfält tyckte jag såg väldigt magert ut. Riktigt imponerad blev jag inte heller ikväll. Men helt klart att Andreas skall till final - jag gillar hans låtar - Även Kalle tycker jag om. Och han var väl värd ett bättre öde, än en andra chans?



2010-02-13 @ 22:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0