Kvällens behållning: "The Hip Man" - Svante Thuresson!!!

"Gammal är bäst". Ikväll så stämde ordspråket. Det som inte de tävlande klarade av - fixade istället "utfyllningen". D.v.s. Lill-Babs, Svante "The Hip Man" Thuresson, Ann-Christine Bärnsten och Claes-Göran "Det börjar verka kärlek banne mig" Hederström. Den enda som saknades i sammanhanget var Lill Lindfors i låten "Nygammal vals". Peter Jöbacks "Hollow" och Anna Bergendahls "This Is My Life" åkte direkt till finalen i Globen. Två ballader varav Jöbacks var den klart bästa. Pernilla Wahlgrens "Jag vill om du vågar" gick till andra chansen -  hade gärna sett den i final istället - En ny chans fick även Neo med låten "Human Frontier".

Py Bäckmans "Magisk stjärna" var i mina ögon en rätt så tragisk historia. Slätstruken låt, som i mitt tycke inte alls passade in i kvällens festivalsammanhang. Sibel sjöng "Stop" vars titel passade in på framträdandet: "Stopp inte längre!" Noll disciplin framförde "Hot", som inte heller fann nåd inför den röstande TV-publiken. Däremot så kändes gruppen Love stoneds bidrag "Thursdays" väldigt trallvänlig. Precis som en melodifestivalslåt skall vara. En bra melodislinga, en sådan där röd tråd som är så viktig för att låten överhuvudtaget "skall sätta sig". Men jag upprepar än en gång min vädjan: "Snälla, ge mig en riktig schlager!"


"Gammal är äldst och bäst!" Svante "The hip man" Thuresson - ett
uttryck som Beppe Wolgers en gång myntade. Trummisen och sån-
garen Svante, med en av Sveriges coolaste röster, var betydligt
mycket bättre än vissa av de tävlande. Tillsammans med sina artist-
kollegor bjöd han på välkända gamla festivalshits.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bild: www.mvt.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0