Lennart Grahn - The Shanes


Piteå Tidningen den 22 mars 1969.

Kommentarer
Postat av: valle

Våren 1967, när jag gjorde lumpen, fanns det en insändare på ungdomssidan som kort och gott löd: "Lennart Grahn är den ballaste killen i svensk pop."



Det var förmodligen sant.

2010-02-10 @ 12:36:56
Postat av: Roger

Lennart Grahn har alltid varit en liten vitaminspruta enligt mitt tycke. Lennart hann ju även med att vara medlem i Rockfolket ett tag. På den LP som kom 1972, där Leif "Burken" Björklund sjöng - Hey Baberiba - var Lennart med i bandet. Han har hunnit med en solokarriär också. Om jag inte minns galet så låg han på Svensktoppen i början av 70-talet men en låt som hette (tror jag) "Doktor E. Munchs droppar". Konstig låttitel, förresten. Lennart spelar ju fortfarande ibland med Shanes. Svante Elfgren basist i Shanes, är Pitebo sedan många år, och gift med en tremänning till mig. Lennart, Svante och de övriga i bandet spelar som sagt ibland. Hans Edler brukar trumma ihop de gamla banden från 60-talet, för olika shower på bl a Tyrol i Stockholm.

/Roger.

2010-02-10 @ 13:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0