Luva utan tofs.......


Min luva som för närvarande saknar sin tofs.....har fått dålig kritik
av mina närmaste. De påstår att den ser alldeles för gammal och lugg-
sliten ut. De ser väldigt gärna att jag inhandlar en ny, eller tar en ny-
stickad mössa som min hustru färdigställde för ett tag sedan. Som svar
på denna orättvisa form av kritik, vill jag bara säga följande: Jag är fullt
medveten om att min gamla goa mössa inte kommer från modehuset
Dior. Men jag tycker ändå att min blå mössa - med ett visst rött inslag -
är en skön och i allra högsta grad fullt duglig tingest så här i vinterkylan.
Med andra ord - den uppfyller sitt syfte, som i huvudsaklig mening är att
skydda sin husbonde från köldskador. Jag ämnar också att i fortsättningen
bära min luva - utan tofs - och jag hoppas därmed att den orättvisa kritiken
tystnar för gott. Vad gäller min saknade tofs, så vill jag bara göra ett för-
tydligande. Så fort tofsen upphittas, är det meningen att den åter skall
pryda min blå mössa - med ett visst rött inslag - och därmed fungera så att
säga som "pricken över i". Därmed hoppas jag att sista ordet nu är sagt i
denna mössdiskussion.

Hortlax den 7 februari 2010.

Roger Lindqvist stolt mössägare
av en blå tofslös mössa (med ett visst rött inslag)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0