Snöskotereländet!!!

Skulle hälsa på min mor igår. Parallellt med den stora vägen, går ett skoterspår. Tre vildsinta skoterförare jagade ikapp varandra. Lite längre fram på vägen finns en busshållplats och en parkeringsficka. Den första skotern körde ner från snödrivan, och parkerade på platsen. Hans kollega skulle göra detsamma. Men istället för att hålla sig på sin sida av vägen, sladdade han ut rakt framför min bil. Följden blev att jag tutade till, och stannade. Om jag inte gjort detta hade nog en kollision varit oundviklig. Bakom mig kom en bil, som var tvungen att gira över litegrann mot andra körbanan. Skoterföraren med den sladdande snöskotern, tittade lite nonchalant på mig och gav mig "fingret". Sedan körde han därifrån utan att kanske förstå hur när vi båda hade varit en riktig krock. Då kokade det litegrann i min hjärna. Och jag skulle gärna velat att han hade förstått stundens allvar - istället för att peka finger åt mig. Så förhoppningsvis behöver jag inte uppleva detta en gång till. Men eftersom vi har mycket snöskoteråkare här runt omkring, så måste man väl börja passa sig, för dessa ibland nonchalanta och smått agressiva skoterförare - som i detta fall höll på att sluta väldigt illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0