Spelning med vattkoppor

Årskiftet 1972/73 började jag spela trummor i ett band som hette Lasses från Piteå. Sommaren 1973 övergick jag till John Harrys orkester från Älvsbyn. Juldagen samma år - John Harrys var spellediga - skulle jag vikariera med mitt gamla band - Lasses, i Folkets Hus i Sikfors. Efteråt blev jag sjuk, det visade sig vara vattkoppor. Nyårshelgen 1973 var John Harrys bl a engagerade på Perudden i Svensbyn. P.g.a. mina vattkoppor så fick jag vackert stanna hemma i min säng med feber och en massa läskigt kliande röda utslag. Trummisen Ulf Degerman, hoppade istället in som vikarie, och räddade därmed spelkvällen borta på Perudden, med John Harrys.


LASSES från Piteå, blev min första orkester som jag var  medlem i.
Spelade endast några månader innan jag fick anbud av John Harrys
från Älvsbyn. På denna bild finns inte jag med - den togs efter att jag
slutat. Fr. v. Stig, Ulf, Jan-Olof och Lars-Erik.


Juldagen i Sikfors Folkets Hus 1973. Vikarierade med Lasses. Allt
var frid och fröjd - trodde jag. Väl hemma så insjuknade jag i vatt-
koppor. Som fick till följd att jag firade jul och nyårshelgen hemma,
istället för spelningar på bl a Perudden i Svensbyn.


Kommentarer
Postat av: Glennmerete

Thanks for the information

2010-12-25 @ 21:57:21
URL: http://glennmerete.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0