27 minus....

Jo! Jag såg tyvärr alldeles rätt, när jag tittade litegrann yrvaket på utomhusmätaren i morse. En av våra katter ville gå ut. Men det blev en mycket snabb vända. Nu ligger de båda ihopkurade, vid varsitt värmeelement. På med varma kläder, snabbt ut till brevlådan för att hämta "världsbladet" (Piteå Tidningen naturligtvis) sen fast med motorvärmarkabeln i min stackars genomfrusna Volvo. Världen utanför verkar stå alldeles stilla. Och inte undra på.

Hortlax i all ära....men en sådan dag som denna, förflyttas tankarna till lite varmare breddgrader. Tänk om man hade en enkel liten knapp.....och vips, med ett tryck, går du på en solvarm strand... kanske i Västindien, i Santo Domingo. Vajande palmer, mot en klarblå sommarhimmel. Inga varma kläder, ingen stackars Volvo som fryser utanför köksfönstret. Ingen stackars Roger Lindqvist som sitter alldeles genomfrusen, vid köksbordet och hackar tänder. Ja, tänk om, tänk om......


I drömmen så befinner jag mig just här i denna stund.......


....i en paradisisk tillvaro.........


......i poolen, en tidig morgon. Ja, allt finns, utom "världsbladet" -
Piteå Tidningen........nåja, man kan ju inte få allt?


Ut på strövtåg i omgivningen.........


Kolla bara in vilken strandpromenad........!


Ja, här är gudagott att vara....måste bara nypa mig i armen...
aj! Som jag trodde....nu har jag vaknat, det var bara en dröm......
sitter alltså vid datorn, hemma i Hortlax. Och det är fortfarande
minus 27 grader. Jo, men det kan vara skönt att drömma sig bort
ibland.....resan blir betydligt billigare på det sättet.
Farväl Santo Domingo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0