En kola.....

Jag har så länge jag minns, varit väldigt intresserad av gamla saker. Och med det menar jag exempelvis antikviteter, men också tidskrifter av olika slag. Ja, det finns nog ingen gräns för vad jag under alla år kommit hemsläpande med. Fråga min fru, så får ni veta sanningen. Dokumentera din nutid, som redan imorgon är historia, ungefär så är väl min filosofi. Därför har jag samlat i tre stycken pärmar saker som hör till våra barn. Teckningar, födelsedagsinbjudningar, foton, den första moppen, den första bilen osv...
Får väl hoppas att de en dag finner nöje i att bläddra i den där pärmen, som rymmer så många minnesvärda ögonblick ur deras respektive liv. I en av pärmarna fann jag den här saken, signerad av mellersta sonen Robert:



Vackert heller hur......? Undrar vilken kola det är....är det månne
en sån där "Engelskkola", heller varför inte "Marianne" min favorit?
Måste fråga Robban.


Kommentarer
Postat av: Ilone

Värdefulla skatter...



Här finns det också en hel del sparat "skräp" säger en del men skatter för mig...

2010-01-07 @ 23:24:51
Postat av: Roger

Ordet skräp har även nämnts härhemma. Men som du säger så kan "skräpet" vara hur värdefullt som helst i mina ögon.

2010-01-08 @ 02:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0