I ett fotoalbum....

Foto och film har alltid fascinerat mig. Så pass mycket att jag en gång drömde om att bli fotograf. Men det blev istället mest hemmavid, som jag använde både stillbild och filmkamera. I min närmaste omgivning - min familj - har de ibland tröttnat på när jag varit alltför närgången med kameran, och helt enkelt bett mig ta en paus. Ett bevis på att jag kanske varit alltför ivrig att dokumentera det som funnits runt omkring. Följden med denna hobby, är att jag själv nästan aldrig fastnat på vare sig foto eller film. Men det finns undantag. Som denna bild som jag hittade i en byrålåda. En bild som visar familjen Lindqvist, som vi tog oss ut för något år sedan, medan vår far ännu levde. Ett foto som finns kvar, och som berättar om en tid som inte längre finns.


I ett fotoalbum där står tiden stilla...så heter en populär låt, som
var en stor hit för något år sedan. Framför mitt föräldrahem, står
från vänster, Roger, mamma Maj-Gerd, pappa John och min syster
Gerd. Jag tror att Elisabeth knäppte denna bild. Och som sagt.......
i ett fotoalbum finns allt kvar, även den dagen tiden upphör att
finnas.

------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0