Insnöad farsa med toppluva, på jakt efter Ozzy Osbourne

Har varit på stan idag. Men innan stadsbesöket, måste alla förberedelser klaffa. Den varma sköna tröjan på, motorvärmare till bilen, min gamla slitna blå toppluva - som faktiskt kräver en förklaring. Trots påtryckningar av hela familjen, envisas jag med att använda min kära luva (trots att tofsen sedan länge ramlat av). Den ligger förresten och skäms i en byrålåda, men en vacker dag skall jag sy fast den, så att min luva  återfår sin forna glans. Har varit på presentjakt. Har letat som en tok efter Ozzy Osbourne i hela Piteå. Men man kan ju fråga sig varför Ozzy skulle vilja vara här, mitt i smällkalla vintern? Nu är det inte Mr. Osbourne i fysisk mening, som jag menar, utan hela Black Sabbathgänget. Personligen gick hela "Sabbath-eran" mig spårlöst förbi. Hade liksom ingen "feeling" för detta. Även om jag på senare år alltmer börjat omvärdera det hela. Kanske tack vare sönerna. Lånade faktiskt en bok av Daniel häromsistens. Den handlade om hårdrockarna "Mötley Crüe". Läste den faktiskt med behållning. Så äntligen har jag som insnöad farsa, börjat tina upp lite i kanterna.

Jo, Ozzy och hans gamla polare, fann jag till slut, på Coop Forum här i vinterstaden Piteå, med min kära gamla blå toppluva (utan tofs) på mig. Än är icke undrens tid förbi.
/So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0