Kjell-Bertils Folkets Hus - Piteå 1984


KJELL-BERTILS på Folkets Hus scen 18 februari 1984.
(snart är vi där igen) Thomas, Kjell, Allan, Robert,
och Roger. Nostalgikvällen den 27 mars återuppstår
Kjell-Bertils för en enda kväll. Då kommer delar av
orkestern att finnas på plats: Thomas Åström - sång,
sax, piano. Robert Öberg - sång, gitarr. Kjell Andersson -
sång, bas. Roger Lindqvist - trummor. Tomas Eriksson -
keyboard. Av bandet från 1968, finna idag endast Kjell
kvar. Därefter kommer Robert som började 1969. Alla
de andra är en aning "nyare o fräschare" förmågor????
........................................................................................................


Kommentarer
Postat av: uffe

Som alltid när jag läser det du skriver och ser bilderna så startar minnesdelen att gå på högvarv.

Minns du vilket drag det var på Folkan första åren, det var ofta fullt 1002 personer tror jag det stod på skylten som visade hur många som fick vara i Folkan.

Bussar kom från Skelet och ibland stod det ett trettiotal husvagnar på parkeringen under helgen.

När jag ser bilden på er kommer jag ihåg när jag

fick upp Kjell på scenen när Liverpool och Merrymakers spelade en 60:talskväll

han sjöng Blue Bayou av Roy Orbison.

Det var en höjdare.



Uffe



Uffe

2010-01-09 @ 14:21:32
Postat av: Roger

1991 firade Folkan 10 årsjubileum. Några gamla Piteband (däribland Kjell-Bertils där jag var med) spelade upp till dans. Fullsatt, eller med andra ord; "knökfullt". Kjell hade några riktiga paradnummer när vi var ute och spelade. Blue Bayou var en av dem, en annan var "Ave Maria". Med Kjelles röstkapacitet, behövdes ibland nästan ingen sånganläggning. Fråga mig jag vet - han stod nämligen med sin bas och sjöng i alla år, på min vänstra sida.

/Roger.

2010-01-09 @ 14:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0