Lill-Babs - 1962


Hemmets Veckotidning 20 april 1962.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svårt att läsa vad som står där men det verkar vara något om att hon inte är så förtjust i klassisk musik men ändå respekterar andras uppfattning - hoppas jag.



Men tre minuter med Lill-Babs - är inte det lite för lite?

2010-01-29 @ 23:37:36
Postat av: Roger

Så här sa hon: "Jag vore verkligen oerhört enögd, om jag hävdade att schlagermusiken stod över allt annat och att den därför borde vara allenarådande. Det tycker jag givetvis inte alls. Det finns massor av klassisk musik som jag njuter kolossalt mycket av. Men det finns också massor av kul låtar på "popavdelningen", och det är väl inget fel att tycka om dom?" Så sa hon alltså - vår egen Lill-Babs i sin krönika i Hemmets Veckotidning 1962.

MVH Roger.

2010-01-30 @ 01:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0