Norrländers - Örnsköldsvik

Douglas Söderlind är namnet på en förnämlig saxofonist från Örnsköldsvik. Douglas har ett förflutet i dansbandet Norrländers, som reste runt på heltid med dansmusik i resväskan. Douglas brukar då och då titta in på min blogg, vilket jag känner mig hedrad över. Jag vet även att Douglas en gång rest runt med sångaren Gunnar Wiklund och trummisen (min 1:a trumidol) Olle Åkerfeldt. Herr Söderlind har även spelat med det på sin tid så populära Goldfingers. Så jag förstår att han har samlat på sig enormt mycket med rutin efter alla åren ute i "dansbandssvängen". Ha de´bra Douglas, och titta gärna in fler gånger. /Roger.


Orkesterns sättning: Douglas Söderlind - sång, tenorsax,

altsax. Sven-Ove Söderlind - sång, tenorsax, altsax.

Lennart Höglund - sång, dragspel, gitarr. Bo Afvander -

hammondorgel, el-piano. Roland Nordlund - sång, bas.

Stefan Kristoffersson - sång, trummor.


Samma sättning som föregående.


Norrländers 2003: Karl-Göran, Douglas, Kenneth, Roland,

Jan.


Norrländers bildades 1968. Året 2000 lades verksamheten ner.

I hela 32 år gladde man danspubliken runt om i landet. Och som

synes så var spelplanen fulltecknad.

 


Kommentarer
Postat av: Douglas Söderlind

Tack för de vackra orden ,de värmde.Önskar dej ett gott nytt år.

Du spelar väl fortfarande?

Som du förstår håller jag på än.

Vi höres.

Keep swinging :-)

2010-01-02 @ 12:32:29
Postat av: Roger

Hej Douglas! En gång musiker alltid musiker. Till detta krävs väl ingen förklaring?

MVH Roger.

2010-01-02 @ 23:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0