Roger vid sångmikrofonen - 1996

Detta med att sjunga, har aldrig varit speciellt viktigt för mig. Även om jag jämt och ständigt går omkring och nynnar allt från Ernst Rolf till Led Zeppelin. Men när jag för ganska länge sedan - 1972 - började min "musikaliska-karriär", så kom också sången in i mitt liv. I de band som jag spelat i, är det endast i två som jag har "upplåtit" min stämma, Rolf Åhmans och OPUS. Därför var det extra pirrigt och framförallt väldigt roligt, när vi i februari 1996 gick in i en studio i Sävast i Boden, för att göra en inspelning. Även om jag varit i inspelningsstudios tidigare, så var det lite annorlunda denna gång. Förut så hade min huvudsakliga syssla varit trummandet, men nu så var det både och. Men det var en jätteskön grej att göra - och finge jag bara chansen så skulle jag absolut göra om det.


På detta lite egendomliga foto, så syns herr Lindqvist både till höger
och till vänster. På den konstiga fliken som syns, så finns en av "mina"
låtar; "But I Do". De övriga var "Rosegarden", "Börja om från början"
och "Vid din sida".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0