Varför måste det vara vinter?

Var in till Piteå idag i ett ärende. När jag passerar Byxtorget, tar en iskall vind (från Nordpolen?) tag i mig, och plötsligt känner jag hur mycket jag hatar vintern. Alldeles genomfrusen stapplar jag in i butiken med illröda kinder, ett par glasögon som immat igen, och med min gamla (alltför gamla) luva strategiskt nerdragen så långt som det bara går. När jag sen betalar för min vara i kassan, är det med tio iskalla stackars fingrar, som knappt kan greppa om de sedlar jag lämnar fram. Sedan återstår promenaden tillbaks till parkeringsdäcket, där den stackars kalla blå Volvon står och hackar tänder. Jo, ni hörde rätt, min bil hackar faktiskt tänder när kylan greppar tag om oss. På min väg tillbaka, slår mig tanken; -"Varför måste det vara vinter?" Ja, om det finns något bra svar på detta, så vore jag oändligt mycket tacksam om vederbörande person ville höra av sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0