Volkswagen - 1963


En kall vinterdag 1964, skulle jag på besök på Garnisionssjukhuset i Boden.
Med i pappas blå bubbla - 58:a, följde även syrran och morsan. När vi
kom till Antnäs strejkade bilen. Den så kallade hjälpvärmaren eller
"ebesprächern" som den egentligen kallades, ville inte heller vara med.
Nu var goda råd dyra. Både jag och syrran hade tider som vi måste
passa. Farsan ringde taxi, som hämtade delarna av familjen Lindqvist.
Pappa stannade kvar för att vänta på att man skulle fixa hans ögonsten,
dvs bubblan. Efter mycket om och men, så kom vi fram i tid. Gerd gick
till sitt, medan min mor "tog hand" om mig", (jag var sju år). Sent omsider
anlände pappa med våran Volkswagen. Äventyret slutade sålunda lyckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0