Volvo Amazon 1964



Kommentarer
Postat av: Nonne

Precis en sån här,av årsmodell -64 hade jag i min ägo något år i mitten av 80-talet när jag var runt 20 år! Eller rättere sagt, jag och min dåvarande pojkvän ägde den tillsammans.=)Vi körde motorcykel på somrarna, så vi hade en "billig bil" .Det var som att ratta en traktor, men tala om att den var "startsäker" trots kalla vintrar på -30 grader.Utan motorvärmarstolpe dessutom. Var dåligt med dem där vi bodde på den tiden. I en liten lägenhet i Malmberget.Hm, vilken nostalgi!=)/Nonne

2010-01-06 @ 01:11:58
Postat av: Roger

Det var nåt "visst" med dessa Amazoner. Kunde faktiskt rulla hur många mil som helst. Tyvärr så slutade den produceras. Kanhända för att den var för driftsäker? /Roger.

2010-01-06 @ 02:01:51
Postat av: Nonne

Ja, de var rejäla på nåt vis. En granne till oss äger en av årsmodell-65. Som han kör i bland. Han brukar bl.a köra studenter till balen om vårarna. Den är riktigt fin faktiskt, och han har lovat att jag vid tillfälle ska få ta mig en "nostalgitripp" med den. =)Just nu håller han på att renovera upp en mustang-64.Och den ska jag få följa med på "jungfruturen"med. Han vet nämligen att jag älskar 60-tals mustanger.Särskilt de från mitten av 60-talet.Och den får gärna vara vit.=)Skulle gärna äga en sån som "sommarbil".=)/Nonne

2010-01-06 @ 15:01:40
Postat av: Roger

En musikerkollega till mig, hade en dröm om att en dag äga en röd Ford Mustang. Men jag tror inte att hans dröm har besannats - än. Även om jag i vanliga fall inte är ett dugg motorintresserad, så gillar jag gamla bilar. Vissa av dessa "jänkare" får mitt hjärta att slå lite fortare. Häromdagen stod en gammal bubbla i ett garage i Piteå. Precis en sån som min farsa en gång hade. Jag var tvungen ut för att ta mig en titt. Jo, gamla kärror väcker nåt inom mig. Om än det "bara" är en bubbla.

Roger.

2010-01-06 @ 17:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0