"Åkgräsklipparen åter frisk och hel!"

Sådär ja! Äntligen har klipparen fått sin nya rem. Skam den som ger sig. Nu skall bara hjärtat (batteriet) få sig en uppladdning också. Sen blir det tuta av ute på den ofriserade gröna plätt som kallas för gräsmatta. Åkte till Robban för att låna ett par passande verktyg. Och se, inom loppet av någon sekund så var problemet åtgärdat. Istället för gräsklippare, hade jag tänkt att anställa ett par snälla får som betar av de gröna grässtråna. Ganska miljövänligt, heller hur? Miljömedvetandet ligger ju i tiden, liksom. Nu gäller det att hitta några arbetslösa får, som sagt. Var jag nu skall finna dem, ja, det är en annan historia. Möjligen kan man kolla på Arbetsförmedlingen redan nu på måndag. Alternativet är ju att skaffa häst, dom är ju ena baddare på att käka gräs. Går inte det, ja, då blir det några kossor, som jag också kan tänka mig. Men det skulle se ut, om jag hade hela tomten full av hästar, får och betande kossor? Nåja, gräsmattan blir då i alla fall snyggt klippt. Nära nog snaggad  kan man tänka. Måste sova på saken, sedan får vi se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0