Dagens gubbe


Dagens gubbe får mig osökt att tänka tillbaka på den tid när jag spelade
dansmusik med Pitebandet Kjell-Bertils. Vareviga gång vi anlände
till festivitetssalen på Statt i Luleå, uppenbarade sig ställets vaktmästare.
(Har skrivit om detta i en artikel i Piteå Tidningen för nåt år sedan). Hela
hans uppenbarelse skrek: "FÖRBUD!". För det var precis - nästan - det
enda som han sa. -"DET ÄR FÖRBJUDET!".

Råkades vi ställa en fråga, om vi tex kunde parkera vår buss på ett visst
ställe, löd hans svar: "DET ÄR FÖRBJUDET!". Ibland kanske vi ville låna
ett par saker från nåt förråd, då kom genast svaret: -"DET ÄR FÖRBJUDET!"
Ibland har jag undrat om "vaktmästarmannen" uppvisade samma attityd
därhemma, hos sin familj. Isåfall, kan jag tänka mig att det blev komplika-
tioner.

OBS! Gubben på bilden har ingen likhet med mannen i texten!

Teckning: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0